Ви знаходитесь тут:
- Головна
- Виховна робота
Єніна Олена Миколаївна - методист з виховної роботи Знам'янського районного ЦДЮТу
Педагогічний стаж - 13 років;
Стаж на посаді методиста ЦДЮТу - 9 років.
В системі роботи позашкільних навчальних закладів значне місце належить виховній роботі, яка спрямована на формування гармонійної особистості з найкращими її якостями.Головною метою системи виховної роботи позашкільного закладу є: створення умов для формування творчої, гармонійно розвиненої екологічно освіченої та вихованої особистості, здатної до самореалізації, самовдосконалення та активних дій. Результат соціального становленнядітей та учнівської молоді у позашкільних навчальних закладах доцільно розглядати як:
-засвоєння дитиною системи соціальних ролей (сімейно-соціальних, професійно-трудових тощо), формування соціальних знань (політичних,соціально-економічних, загальнокультурних), набуття досвіду їх застосування;
-формування соціальної стійкості (виявляється у свідомому прийнятті соціальних норм і цінностей, відповідальності, протистоянні впливу антисоціального середовища);
-розвиток індивідуальних якостей особистості та ін.
Національна програма виховання «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів» наголошує на необхідності виховання громадянина, патріота; інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готовне протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ.
Тож логічно, що в системі діяльності позашкільних навчальних закладів значне місце належить виховній роботі, яка спрямована на формування гармонійної особистості з найкращими її якостями.
Для того, щоб виховні процеси в позашкільному закладі були спрямовані в правильне русло і сприяли формуванню у гуртківців позитивних якостей особистості, педагоги повинні керуватися головними принципами системи виховної роботи у позашкільній освіті, здійснюючи завдання основних напрямів виховання. Виховна системау позашкільному навчальному закладі – цеупорядкована цілісна сукупність компонентів, які сприяють розвитку особистості учня. Головне її призначення полягає в педагогічному забезпеченні і сприянні гармонійного розвитку дитини.
Доцільність підбору тих чи інших форм і методів при плануванні виховної роботи в закладі зумовлена соціальним замовленням учасників навчально-виховного процесу, напрацьованим досвідом та особливостями регіону.
Працюючи над створенням виховної системи Знам’янського районного ЦДЮТу, ми намагалися якнайповніше враховувати конкретні територіальні та соціальні умови, інтереси і потреби всіх учасників навчально-виховного процесу в закладі: вихованців, їх батьків, педагогічного колективу ЦДЮТу. Також не останню роль зіграло дослідження системи виховної роботи в школах району, адже виховний вплив на особистість дитини має бути послідовним, взаємопов’язаним, взаємодоповнюючим.
Аналізуючи виховний вплив певних форм і методів організації виховної діяльності в Знам’янському районному центрі дитячої та юнацької творчості, ми прийшли до висновку, що більшу ефективність на вихованців має не поодинокий захід певного спрямування, а система заходів, що об’єднана спільною тематикою та напрямком діяльності.
Ознайомлюючись з досвідом організації виховного процесу в позашкільних закладах України, педагогічний колектив звернувся до практики використання довгострокових освітньо-виховних програм. Актуальність їх використання, на нашу думку, полягає в тому, що кожна з них є цілісною взаємопов’язаною моделлю педагогічного впливу, направленого на формування і розвиток загальнолюдських цінностей, адже освітньо-виховна програма як модель виховного середовища відбиває процес взаємодії всіх його учасників і містить ціннісно-цільове обґрунтування змісту виховання і технології його передачі вихованцям.
Працюючи над розробкою довгострокових виховних програм, ми пам’ятали, що кожна виховна програма повинна:
- мати чітко сформульовані цілі педагогічної діяльності та уявлення про перспективи розвитку дитячого колективу, тобто створювати максимально повне уявленняпро цілі, завдання, етапи реалізації, прогнозовані результати та механізми їх досягнення;
- поєднувати дії творчого розвитку особистості кожної дитини та створення необхідних умов для розвитку всіх дітей, які беруть участь у цій програмі;
- відображати завдання та кінцеві результати роботи з дітьми
- містити планування етапів роботи колективу, прогнозування проміжних результатів;
- передбачати організацію спеціальної роботи, спрямованої на формування творчих взаємовідносин у колективі, на розвиток відкритого спілкування між вихованцями та педагогами;
- забезпечувати диференційований підхід до роботи з дітьми різного віку та рівня підготовленості;
- планувати роботу з батьками щодо залучення до організації та забезпечення навчальної та творчої діяльності дитини;
Кiлькiсть переглядiв: 895
StaOranny
2018-03-31 21:10:46Zithromax Urine Color Cialis Eintritt Wirkung [url=http://cialicheap.com]cheap cialis[/url] Levitra Cerco On Line...