Цілі і задачі роботи практичного психолога на 2015 – 2016 навчальний рік

Основною метою діяльності психологічної служби є :
Ø соціально – психологічне забезпечення процесу реформування освіти на всіх її рівнях;
Ø здійснення психологічної експертизи, соціально – психологічної корекції, соціальної реабілітації учнівської молоді;
Ø психологічна просвіта всіх учасників навчально – виховного процесу.
Згідно з основною метою психологічної служби освіти та особливостями ЦДЮТ метою психологічної служби є здійснення психологічного супроводу процесу навчання і виховання учнів та методичної роботи школи. Для її здійснення психологічна служба школи ставить перед собою такі цілі і задачі:

І. Робота із дітьми дошкільного віку.
Задачі:
1.Визначити психологічну та фізіологічну готовність дітей до позашкільного навчання.
ІІ. На гуртках початкового рівня навчання
Ціль: Створення умов для розвитку пізнавальної мотивації, пізнавальної активності, пізнавальних інтересів, формування уміння вчитися.
Задачі:
1.Психологічний супровід процесу пристосування дітей початкового рівня навчання до позашкільного життя:
а) визначити готовність дітей першого року навчання до навчання в гуртках;
б) визначити динаміку процесу адаптації дітей першого року навчання до позашкільної освіти;
в) провести індивідуальну діагностику для визначення причин труднощів адаптації;
г) провести адаптаційні заняття для дітей першого року навчання.
2.Обстежити вихованців з метою визначення індивідуальних вимог до дитини:
а) визначити інтелектуальний розвиток дітей першого року навчання;
б) визначити рівень слухового сприйняття та вміння самостійно працювати за зразком у вихованців першого року навчання;
в) визначити особливості уваги та працездатності гуртківців другого року навчання в умовах гуртка;
г) визначити рівень пам’яті гуртківців другого року навчання.

3.Вести консультативну роботу.

ІІІ. На гуртках основного рівня навчання
Ціль: формування класного колективу, створення умов для самопізнання та саморозвитку дитини.
Задачі:
1. Здійснювати діагностику особистісних рис та якостей з метою стимулювання розвитку та самовиховання.
2. Вести пошук інтелектуально та творчо обдарованих учнів.
3. Здійснювати психологічну профілактику негативних явищ в гуртковому середовищі, формувати здоров`язберігаючу та соціальну компетентності.
4. Здійснювати психологічний супровід профільного навчання:
а) визначити мотиваційну, психофізіологічну, інтелектуальну готовність вихованців другого року навчання до профільного навчання;

7. Вести консультативну роботу.

VІ. У роботі з обдарованими вихованцями:
Ціль: Створення умов для подальшого розвитку здібностей обдарованих учнів.
Задачі:
1.Виявити обдарованих вихованців:
а) визначити рівень інтелекту;
б) визначити мотиви учбової діяльності;
в) визначити рівень креативності;
г) визначити рівень пізнавальної активності.
2.Надавати індивідуальні психологічні консультації.

V. У роботі з підлітками девіантної поведінки.
Ціль: встановлення причин соціального розладу, надання допомоги щодо їх усунення.
Задачі:
1. Здійснювати моніторинг контингенту дітей девіантної поведінки, асоціальних сімей та групи ризику;
2. Проводити психологічну діагностику особистості дітей з девіантною поведінкою.
3. Проводити індивідуальні консультації з метою надання допомоги у подоланні психотравмуючих ситуацій та полегшенню процесу соціалізації вихованців.
4. Здійснювати профілактику правопорушень серед неповнолітніх:
а) з’ясовувати мотиви правопорушень;
б) проводити індивідуальні бесіди;

VІІІ. У роботі з педагогічними працівниками закладу
Ціль: допомогти членам педагогічного колективу оволодіти компетентнісним підходом, допомогти керівникам гуртків в організації навчально-виховної роботи, психологічна підтримка керівників гуртків.
Задачі:
1.Вести просвітницьку роботу з метою підвищення рівня знань керівників гуртків в галузі психології.
2.Вести консультативну роботу з метою психологічної підтримки керівника гуртка.
3.Надати рекомендації щодо роботи із гуртковими колективами та окремими вихованцями за даними психологічної діагностики.
4.Надати рекомендації керівникам гуртків щодо удосконалення навчання обдарованих вихованців.

ІХ. У роботі з батьками
Ціль: надання допомоги при виникненні проблем у розвитку, навчанні, вихованні та соціальної дезадаптації дітей.
Задачі:
1.Провести психолого-педагогічні практикуми для батьків з проблемних питань.
2.Вести консультативну роботу.
3.Виступати на батьківських зборах.
4.Створити стенд “Батьки повинні знати” з метою заочного спілкування з батьками та профілактики негативних явищ у сім’ї.

Х. Підвищення власної кваліфікації, методична робота
Ціль: удосконалення професійних навичок як спеціаліста у галузі психології.
Задачі:
1.Тема самоосвіти: «Шляхи формування соціальних компетенцій у вихованців ПНЗ”.
2.Оволодівати новими діагностичними методиками та методами психологічної корекції.
3.Приймати участь у роботі районних, закладних семінарах, конференціях, тренінгах, практикумах практичних психологів.
5.Вести документацію практичного психолога центру дитячої та юнацької творчості.

Кiлькiсть переглядiв: 578

Коментарi